Μετά τον εναρκτήριο αγώνα της περσινής σεζόν στο Μπαχρέιν, με τον Max Verstappen να κερδίζει με άνεση, συντήρηση και χωρίς να πιεστεί και την διαφορά στα 22 δευτερόλεπτα από τον teammate του, όλοι ξέγραψαν την σεζόν καλώντας να δοθεί το πρωτάθλημα κατευθείαν στον Ολλανδό και την Red Bull για να αποφύγουμε άλλη μία χρονιά κυριαρχίας της αυστριακής ομάδας. Αντιθέτως όμως, ακολούθησε ίσως η πιο συναρπαστική σεζόν της τελευταίας δεκαετίας (με μόνη εξαίρεση ίσως το 2021 αν και βάζω έναν αστερίσκο) με τον Verstappen να κερδίζει όντως το πρωτάθλημα οδηγών, την Mclaren όμως να κερδίζει εν τέλει το πρωτάθλημα κατασκευαστών με την Ferrari να κατακτά την δεύτερη θέση.
Όλο αυτό γέμισε τους ακόλουθους του σπορ με τρομερή αγωνία για την σεζόν που έρχεται και όχι άδικά, αν αναλογιστεί κανείς τα δεδομένα με τα οποία θα πέσει η καρό σημαία για πρώτη φορά φέτος στην Μελβούρνη στις 16 Μαρτίου, τα οποία θα αναλύσουμε εμείς εδώ σήμερα.
Θα ξεκινήσω λέγοντας πως προφανώς κανείς δεν μπορεί να κάνει ακριβείς προβλέψεις για την δυναμικότητα των μονοθέσιων την νέα χρονιά. Εφόσον βρισκόμαστε πλέον στην τέταρτη χρονιά των κανονισμών αυτών οι ομάδες έχουν βρει λίγο πολύ τι δουλεύει και τι όχι, οπότε δεν είναι ιδιαίτερα πιθανό να περιμένουμε κάτι αντίστοιχο με αυτό που έκανε η Aston Martin το 2023, δηλαδή μία ομάδα από την μέση και πίσω της βαθμολογίας ξαφνικά να διεκδικεί βάθρα σε κάθε αγώνα. Μπορούμε με μία σχετική ασφάλεια να υποθέσουμε πως οι πρώτες τέσσερις ομάδες θα είναι οι ίδιες, αναμένοντας να μάθουμε την δυναμική τους.
Αξίζει επίσης να σημειώσουμε πως εδώ και έναν μήνα οι ομάδες έχουν την δυνατότητα να σχεδιάζουν και να ασχολούνται επίσημα με το μονοθέσιο τους για το 2026, την χρονιά με την πιο ρηξικέλευθη αλλαγή κανονισμών από το 2014 και μετά, οπότε ειδικά για το πρωτάθλημα θα έχει αρκετή σημασία να δούμε ποια κορυφαία ομάδα θα «τραβήξει την πρίζα» (pull the plug που λένε και οι Άγγλοι) για να επικεντρωθούν πλήρως στην επόμενη σεζόν. Πρωτάθλημα είναι και το φετινό, αλλά αν μία ομάδα μείνει πίσω σε αλλαγή κανονισμών, δεν χρειάζεται μήνες, αλλά χρόνια για να ανακάμψει. Για τις ομάδες που είναι προς τα πίσω στην βαθμολογία το θεωρώ αρκετά πιθανό να κάνουν κάποιες ελάχιστες αναβαθμίσεις στο περσινό μονοθέσιο και να ασχολούνται ήδη πλήρως με αυτό της επόμενης σεζόν.

Στα αγωνιστικά όμως, δεν θα μπορούσαμε να μην ξεκινήσουμε από την μετακίνηση του επτάκις πρωταθλητή Lewis Hamilton στην Ferrari. Ειδικά βλέποντας τις πρώτες φωτογραφίες και βίντεο που έχει ανεβάσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η ιταλική ομάδα, ακόμα και αν δεν υποστηρίζεις τον μεν ή τη δε, σε πιάνει ένα ρίγος. Ο (στατιστικά τουλάχιστον) πιο επιτυχημένος οδηγός όλων των εποχών θα οδηγεί για την πιο επιτυχημένη και εμβληματική ομάδα του σπορ. Ανεξάρτητα από το πως θα κριθεί αυτή η κίνηση εκ του αποτελέσματος, μόνο να κερδισμένες μπορούν να βγουν και οι δύο πλευρές. Δεν θέλω καν να σκεφτώ τι θα συμβεί αν ο Lewis πάρει μία νίκη στην Monza ή ένα 8ο πρωτάθλημα με την ιταλική ομάδα. Με τον Leclerc νομίζω αναμφισβήτητα θα αποτελούν το καλύτερο δίδυμο του grid και ανυπομονώ τι μπορούν να πετύχουν.
Στην Red Bull τα πράγματα είναι λίγο πιο περίπλοκα, με την απόφαση να αντικαταστήσουν τον Sergio Perez να είναι σωστή αλλά καθυστερημένη. Στέρησε από την ομάδα έστω την διεκδίκηση ενός ακόμα πρωταθλήματος κατασκευαστών, ενώ και το ποιος οδηγός θα αντικαταστούσε τον μεξικανό ήρθε με πολλή μουρμούρα και κριτική. Ο Liam Lawson θα ξεκινήσει την πρώτη σεζόν της καριέρας του από την αρχή, ως άτυπος rookie, με την δουλειά του να είναι εύλογα να μπορεί να ακολουθήσει όσο γίνεται τον Max Verstappen. Δεδομένου πως ο Ολλανδός κέρδισε το πρωτάθλημα καθαρά λόγω της εξαιρετικής του φόρμας στην αρχή της σεζόν θα έχει ενδιαφέρον να δούμε που θα βρίσκεται πλέον και αν θα μπορέσει να ξεπεράσει τον Sebastian Vettel.

Η Mercedes μπαίνει πλέον σε μία νέα εποχή, με το παιδί θαύμα Kimi Antonelli να καλείται να αντικαταστήσει ίσως την πιο δύσκολη θέση στο grid. Πολλοί ήταν διστακτικοί για την απόφαση να τοποθετήσουν έναν rookie σε μία τέτοια κατάσταση, είναι καλό όμως επίσης να σημειώσουμε πως θα είναι ο πιο καλά προετοιμασμένος οδηγός πριν τον πρώτο του αγώνα τουλάχιστον από όταν καταργήθηκαν οι ελεύθερες δοκιμές εκτός αγωνιστικών τριημέρων. Έχει τρέξει αμέτρητα χιλιόμετρα με προηγούμενα μονοθέσια, στην Formula 2 έδειξε καλά σημάδια και η Mercedes προσέλαβε σαν αναπληρωματικό οδηγό τον έμπειρο και δικό της παιδί Valterri Bottas για να τον καθοδηγήσει. Αν έχει το ταλέντο, ο Ιταλός σίγουρα έχει όλα τα εφόδια για να πετύχει.
Για την Mclaren τα πράγματα είναι αρκετά πιο απλά σε σχέση με τους υπόλοιπους τρεις. Κέρδισαν το πρωτάθλημα κατασκευαστών, κράτησαν τους οδηγούς τους και ο επόμενος στόχος προφανώς είναι να κάνουν ό,τι μπορούν για να διατηρήσουν τον ένα τίτλο και να μονομαχήσουν μέχρι τέλους για το πρωτάθλημα οδηγών.

Κλείνοντας με την Aston Martin, παρόλη την λατρεία μου για τον Fernando Alonso, δεν μπορώ να φανταστώ σε τι κατάσταση θα βρίσκεται την φετινή σεζόν. Έχουμε κάτι λιγότερο από έναν μήνα ακόμα για να αρχίσει επίσημα την δουλειά ο Adrian Newey, ο οποίος όμως φαντάζει λογικό να επικεντρωθεί στο 2026 και στην σωστή καθοδήγηση των μηχανικών της ομάδας του Silverstone.
Η νέα σεζόν θα ξεκινήσει επίσημα στις 18 Φεβρουαρίου με τις ομάδες να παρουσιάζουν τα νέα τους μονοθέσια όλες μαζί στο ίδιο event, για πρώτη φορά στην ιστορία, στο Ο2 στο Λονδίνο.