Μόλις 7 μέρες πέρασαν από την τελευταία φορά που έπεσε η καρό σημαία για φέτος και ήδη η post season έχει ξεκινήσει, με διάφορα δημοσιογραφικά site του εξωτερικού να πιάνονται από το παραμικρό προκειμένου να παραχθεί κάποιου είδους υλικό. Ίσως η πιο κυρίαρχη σεζόν στην ιστορία του αθλήματος τελείωσε και αρχίζει ξανά η αμφιβολία για το τι θα φέρει η επόμενη. Περαιτέρω κυριαρχία της Red Bull; Κάποια άλλη/άλλες ομάδες να πλησιάσουν για να ανταγωνιστούν την κορυφή; Αν και οι πιθανότητες είναι με την πρώτη εκδοχή, όλα πλέον είναι ανοιχτά. Εφόσον λοιπόν η σεζόν τελείωσε, ήρθε η ώρα να μοιράσουμε κάποια άτυπα βραβεία στους οδηγούς/ομάδες και προσωπικό των ομάδων, συμφωνά προφανώς με την δική μου άποψη και τα όσα είδαμε στους 22 αγώνες φέτος.
Καλύτερος συνδυασμός οδηγού/ μονοθέσιου: Max Verstappen/ Red Bull
Θα ήταν εξαιρετικά άδικο να ξεκινήσουμε με οτιδήποτε άλλο πέρα από τους πρωταγωνιστές της σεζόν. Ο Ολλανδός και η αυστριακή ομάδα άγγιξαν την τέλεια χρονιά φέτος. Για την ακρίβεια ο Ολλανδός είχε ποσοστό νικών 86.37% ενώ η Red Bull 95,45%. Οδήγησε κάθε πιθανό γύρο, προσπεράστηκε εντός αγώνα μόλις 5 φορές ενώ ήταν επικεφαλής για το 75,7% των συνολικών γύρων του πρωταθλήματος. Σίγουρα έπαιξε ρόλο πως ο Perez δεν ήταν ποτέ σε θέση να αντιμετωπίσει τον Ολλανδό και οι υπόλοιπες ομάδες πάλευαν μεταξύ τους για το ποιος θα βγει δεύτερος, αλλά το μέλλον δεν δείχνει ξεκάθαρο για το ποιος μπορεί να αντιμετωπίσει την Red Bull. Τους αξίζουν όλα τα συγχαρητήρια του κόσμου για αυτό που πέτυχαν.
Καλύτερος οδηγός που δεν οδηγούσε Red Bull: Fernando Alonso
Αν κάποιος έχει διαβάσει το εισαγωγικό κείμενο που υπάρχει στο προφίλ μου ξέρει την συμπάθεια μου για τον Ισπανό και δεν θα κρύψω ότι δεν είναι και 100% αντικειμενική η συγκεκριμένη άποψη. Παρά το όποιο bias όμως υπάρχει, για τον Alonso η φετινή σεζόν ήταν εκ των κορυφαίων της καριέρας του (ο ίδιος την βάζει πάνω και από τις χρονιές των πρωταθλημάτων του). Είχε τα περισσότερα βάθρα από τους οδηγούς που δεν οδηγούσαν Red Bull (8 στον αριθμό ενώ ο Πέρεζ είχε 9), τερμάτισε 4ος στην τελική κατάταξη ενώ για πάνω από την μισή διάρκεια του πρωταθλήματος το μονοθέσιο του ήταν το από 4ο έως 6ο πιο γρήγορο. Μεγιστοποίησε ό,τι μπορούσε να πάρει στους αγώνες που η Aston Martin ήταν γρήγορη και πέρα από μερικά λάθη όπως στην Σιγκαπούρη και το Μεξικό κάθε σαββατοκύριακο απέδειξε για ποιον λόγο θεωρείται ακόμα εκ των κορυφαίων στο grid. Μακάρι την επόμενη σεζόν να μπορεί να μάχεται και πάλι για την κορυφή.
Καλύτερος Αγώνας: Zandvoort
Δεν αμφιβάλλω πως το Grand Prix της Ολλανδίας παίρνει το βραβείο αυτό κυρίως για εξωγενείς παράγοντες (την βροχή) αλλά πέρα από τις αλλαγές από στεγνά ελαστικά σε βρόχινα και πάλι από την αρχή, ήταν ένας αγώνας ύμνος στην σωστή συνεργασία οδηγού, μηχανικών στα pit stop και μηχανικών στρατηγικής για να γίνουν οι αλλαγές στην καταλληλότερη στιγμή. Ίσως και η προσπέραση του Alonso στον πρώτο γύρο να είναι ένα επίσης αρκετά μεγάλο θετικό για τον συγκεκριμένο αγώνα.
Καλύτερος Team Principal: James Vowles
Θα έβαζα σε παρένθεση πέρα από την Red Bull αλλά η αλήθεια είναι πως για πρώτη του χρονιά στο ρόλο ο νέος διευθυντής της Williams έκανε εξαιρετική δουλειά στην εξέλιξη της ομάδας του. Την ξεκόλλησε από την τελευταία θέση (η έβδομη ήταν η καλύτερη επίδοση από το 2017), διαχειρίστηκε πολύ καλά τους οδηγούς του καθόλη την διάρκεια της σεζόν, ενώ η απόφαση να ανανεώσει τον Sargeant ήταν μονόδρομος δεδομένης της κατάστασης. Έχει ειπωθεί αρκετά πως είναι ένας ρόλος πρόβας για τον Βρετανό για να αποκτήσει εμπειρία και να αντικαταστήσει τον Toto όταν έρθει η ώρα του να αποσυρθεί και δεν μπορώ να πω ότι μου φαίνεται παράλογο.
Καλύτερο Team Radio: Fernando Alonso, Miami
Βαρετός αγώνας μεν για τον Alonso το Miami, είχε τεράστιες διαφορές και μπροστά και πίσω του, οπότε πήρε την ευκαιρία να χαζεύει τις οθόνες της πίστας και να συγχαίρει μάλιστα τον teammate του για μία προσπέραση του στην στροφή 1. Κάτι αντίστοιχο είπε και ο Max στον αγώνα της Βραζιλίας σχετικά με την μάχη του Ισπανού με τον Perez, λέγοντας πως σχεδόν κόντεψε να χάσει τον έλεγχο επειδή έβλεπε την οθόνη.
Ομορφότερο livery: Mclaren (Monaco, Catalunya)
Κάτι έχει η Mclaren με το να σχεδιάζει liveries για το Μονακό και το φετινό ήταν με διαφορά αυτό που ξεχώρισε στα δικά μου μάτια. Σίγουρα και το Σαββατοκύριακο του Las Vegas είχαμε αρκετούς πιθανούς νικητές (κυρίως την Alfa Romeo) αλλά η Βρετανική ομάδα κράτησε το προβάδισμα. Ο σκοπός του ήταν να πανηγυρίσει το Triple Crown του μηχανοκίνητου αθλητισμού που ολοκλήρωσε σαν ομάδα το 1995. Για όσους δεν γνωρίζουν το Triple Crown αποτελείται από τους τρεις κορυφαίους αγώνες αλλά σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες αυτοκινήτων. Το Grand Prix του Monaco για την Formula 1, το Indianapolis 500 για το IndyCar και το 24 Hours of Le Mans για τους αγώνες αντοχής. Ο Graham Hill είναι ο μόνος οδηγός ο οποίος έχει κατακτήσει το Triple Crown ενώ από εν ενεργεία οδηγούς για τον Juan Pablo Montoya λείπει η νίκη στο Le Mans, ενώ για τον Fernando Alonso η νίκη στην Indianapolis.
Πιο ανέλπιστο ρεκόρ που σπάστηκε: Ίδιο grid από τον τελευταίο αγώνα της προηγούμενης σεζόν με τον πρώτο της επόμενης
Τίτλος σιδηρόδρομος, αλλά περιγράφει ακριβώς αυτό που συνέβη. Για πρώτη φορά στην ιστορία της Formula 1 δεν θα έχουμε ούτε μία μετακίνηση οδηγού για την έναρξη της νέας σεζόν. Εύλογα κάποιος θα πει πως αν μετρήσουμε από την αρχή της χρονιάς που μας πέρασε ο Ricciardo αντικατέστησε τον De Vries, αλλά με γνώμονα το Abu Dhabi οι οδηγοί θα είναι ακριβώς στα ίδια μονοθέσια. Εν μέρει ήταν κάτι αναμενόμενο καθώς δεν υπήρχαν αρκετά συμβόλαια που λήγουν για να ξεκινήσουν μία silly season. Από την άλλη το 2024 λήγουν τα συμβόλαια των 14 (!) από τους 20 οδηγούς του grid. Σίγουρα δεν θα αλλάξουν όλοι, απλά αρκεί να σκεφτόμαστε πως είναι σαν ντόμινο. Μία αλλαγή μπορεί να επηρεάσει όλο το grid.
Χειρότερη ανάκρουση εθνικού ύμνου: Σαουδική Αραβία
Για να είμαι ειλικρινής, η κατηγορία αυτή δεν υπήρχε στο μυαλό μου με σκοπό να προσπαθήσω να βρω σε ποιον αγώνα ακούστηκε ο χειρότερος εθνικός ύμνος. Στην έναρξη του αγώνα της Σαουδικής Αραβίας πριν 9 σχεδόν μήνες είχα την ατυχία να έχω ενεργοποιημένο τον ήχο και μου ήρθε από τότε η ιδέα ότι αυτό κάπου πρέπει να γραφτεί. Κάποιος θα έλεγε πως είναι θέμα φάλτσου, ξεκουρδισμένων οργάνων ή κάποιου άλλου τεχνικού ζητήματος, ακούστε όμως και βγάλτε τα δικά σας συμπεράσματα.