Αθλητισμός

Ένα τρελό τρελό Σαββατοκύριακο

Μπορεί ο τίτλος να μοιάζει πιο πολύ για τίτλο ταινίας των 80’s παρά για περιγραφή τριημέρου Formula 1, όμως αν μη τι άλλο η δράση και η αδρεναλίνη που προέκυψε τις τρεις τελευταίες μέρες στο Azerbaijan ίσως ήταν για τους λάθους λόγους.

Ήταν γνωστό από την αρχή της σεζόν πως φέτος θα έχουμε 6 “Sprint” Σαββατοκύριακα, με το Baku να είναι ένα από αυτά με την περσινή όμως μορφή που γνωρίζαμε (οι κατατακτήριες βγάζουν τη σειρά εκκίνησης του Sprint και το Sprint του αγώνα της Κυριακής). Όλα αυτά μέχρι και την Τρίτη που ανακοινώθηκε η νέα ανανεωμένη μορφή του για τους αγώνες του 2023. Σύμφωνα με αυτή, οι κατατακτήριες της Παρασκευής καθορίζουν τη σχάρα εκκίνησης της Κυριακής, ενώ το Σάββατο αποτελείται από μία πιο σύντομη διαδικασία κατατακτήριων το πρωί (το Sprint shootout) για το Sprint του απογεύματος το οποίο δίνει από 8 έως 1 βαθμούς στους 8 πρώτους οδηγούς.

Οι λόγοι που έγιναν αυτές οι αλλαγές πέρα από το ‘’θέαμα’’ που προσφέρει ένας επιπλέον αγώνας, ήταν για να μπορούν οι οδηγοί να πάρουν περισσότερα ρίσκα στα Sprint, αφού δεν θα επηρεάζεται πλέον ο αγώνας της Κυριακής, αλλά και για να έχει περισσότερο κίνητρο ο κόσμος για να πηγαίνει στην πίστα και τις τρεις μέρες, αφαιρώντας δύο ‘’βαρετές’’ περιόδους δοκιμαστικών.

Πριν εκφράσω τη προσωπική μου άποψη ας συνειδητοποιήσουμε λίγο τι είδαμε αυτές τις τρεις μέρες. Μετά από 4 εβδομάδες απραξίας τόσο για τις ομάδες όσο και για τους οδηγούς, είχαν μία ώρα στη διάθεση τους (που έγινε κάτι λιγότερο από 50 λεπτά λόγω της κόκκινης σημαίας) για να βελτιστοποιήσουν το setup, να βρουν τα πατήματά τους στη πίστα και αμέσως μετά να τρέξουν τις κατατακτήριες για τον αγώνα, που είναι και το πιο σημαντικό προφανώς μέρος του Σαββατοκύριακου. Ακόμα και αν αφήναμε στην άκρη το ότι δοκιμάστηκε πρώτη φορά σε πίστα πόλης, που το παραμικρό λάθος σημαίνει τοίχος, είναι υπερβολικά πολύ λίγος ο χρόνος. Το μισό σχεδόν sprint έγινε υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, και στις δύο κατατακτήριες είδαμε κόκκινες σημαίες ενώ ο οδηγός με τους περισσότερους γύρους κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών συμπλήρωσε μόλις 25.

Η λογική του περιορισμού των δοκιμαστικών σε τέτοιο βαθμό με βρίσκει κάθετα αντίθετο. Καλές και οι προσομοιώσεις καλά και τα δεδομένα, όμως το τι αισθάνεται ο οδηγός όταν πατάει το γκάζι στο μονοθέσιο δεν μπορεί να το προβλέψει κανένα πρόγραμμα. Όσο για το ότι οι οδηγοί είναι πιο απροετοίμαστοι και άρα θα δούμε περισσότερες εκπλήξεις, το μόνο ερώτημα πλέον είναι σε ποιο γύρο οι Red Bull θα βρίσκονται στο 1-2. Έχουν καταργηθεί οι ελεύθερες δοκιμές των ομάδων, έχουν περιοριστεί οι χειμερινές δοκιμές σε ένα Σαββατοκύριακο αλλά το να έχουμε και μόνο ένα διάστημα ελεύθερων δοκιμών στο αγωνιστικό τριήμερο είναι υπερβολή. Τουλάχιστον όχι για να αντικατασταθούν από μία μικρότερη έκδοση των κατατακτήριων και του αγώνα που δεν προσφέρουν τίποτα πέρα από 36 βαθμούς συνολικά στο πρωτάθλημα.

Σε αυτές τις τρεις μέρες είδαμε πολλά προβλήματα αξιοπιστίας (οι Aston Martin μέχρι το Sprint του Σαββάτου δεν είχαν DRS) τα οποία είναι ακόμα πιο δύσκολα να λυθούν όταν τα μονοθέσια βρίσκονται σε κατάσταση Parc Ferme από την Παρασκευή το απόγευμα. Δεν ξέρω πως, μα αυτή η θυσία της λογικής στο βωμό του θεάματος πρέπει κάπως να σταματήσει, ή έστω να αποκτήσει μία λογική.

Κατά τη προσωπική μου άποψη το τριήμερο αυτό δεν ήταν αντιπροσωπευτικό του που βρίσκονται οι ομάδες μετά το Spring Break. Αρκετές υποχωρήσεις στα setup ενώ είδαμε και τελείως άλλα πρόσωπα από το Sprint στον αγώνα σε άλλες θέσεις. Στο Miami το επόμενο Σαββατοκύριακο θα έχουμε μία πιο πλήρη εικόνα.

ΥΓ1: Ο Alonso πήγε από το να έχει τον teammate του να τον κόβει και να αμύνεται απέναντι του πιο σκληρά από οποιονδήποτε άλλο οδηγό, στη διαβεβαίωση από τον Stroll πως δεν θα του επιτεθεί ενώ και ο ίδιος του προσφέρει συμβουλές εν ώρα αγώνα για ρυθμίσεις. Ο Καναδός θα πάρει σίγουρα ένα βάθρο φέτος και ο Fernando ίσως το χαρεί περισσότερο από όλους.

ΥΓ2: Η μικρότερη διαφορά στο τέλος του αγώνα μεταξύ συνοδηγών ήταν της Red Bull (2,1 μπροστά ο Perez) ενώ η μεγαλύτερη μεταξύ αυτών της Aston Martin (29 μπροστά ο Alonso) και της Ferrari (24 μπροστά ο Leclerc).

ΥΓ3: Τραγικό αυτό που έγινε στον τελευταίο γύρο με την ύπαρξη κόσμου στην είσοδο των pit ενώ ήταν προφανές πως ο Ocon έπρεπε ακόμα να μπει για αλλαγή ελαστικών. Ευτυχώς δεν έγινε κάτι χειρότερο αλλά η δέσμευση για ξεκάθαρους κανόνες και διαδικασίες στον τελευταίο γύρο πρέπει να γίνει πραγματικότητα πριν το Miami.

ΥΓ4: Δεν μπορώ να ξέρω πως θα εξελιχθεί στη διάρκεια της σεζόν, όμως προς το παρόν υπάρχει ένα μίνι πρωτάθλημα τριών ταχυτήτων στην κορυφή (Red Bull – Alonso/Leclerc – Sainz/Mercedes/Stroll). Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο νομίζω και οι 8 θα πάρουν από ένα βάθρο τουλάχιστον (πολύ δύσκολα οποιοσδήποτε άλλος) ενώ και οι Leclerc/Alonso θα έχουν την ευκαιρία τους για μία νίκη.

Χρήστος Τριανταφύλλης

Οι πρώτες αναμνήσεις που έχω είναι από τα παιχνίδια Πέρης και Κάτια το μακρινό 2002 στον υπολογιστή και ο τελικός του Euro του 2004. Συχνά πυκνά θα τα λέμε για ό,τι αφορά την τεχνολογία και τον αθλητισμό γενικότερα με περισσότερη βάση στο ποδόσφαιρο και τη Formula 1 καθώς υπάρχει και μία αδυναμία στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Φοιτητής στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και φίλαθλος του Παναιτωλικού και του Fernando Alonso, οι πιθανότητες να πανηγυρίσω κάποιον τίτλο στο άμεσο μέλλον είναι ελάχιστες ούτως ή άλλως οπότε απολαμβάνω το θέαμα. Στην πραγματικότητα τουλάχιστον, γιατί στα Football και Motorsport Manager αντίστοιχα πηγαίνουν περίφημα και οι δύο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button